De meta description is een onderdeel binnen SEO / zoekmachine optimalisatie dat niet zichtbaar is binnen uw website. Behalve op het moment dat u via het bekijken van de broncode een controle uitvoert. Als we de SEO meta description binnen uw Joomla of WordPress website goed opzet wordt deze gebruikt door de zoekmachines. Hoe ziet dit er dan uit? Hieronder ziet u een voorbeeld.
Heeft de meta description meerwaarde voor SEO?
Wij zijn van mening dat dit wel degelijk invloed heeft naast de conversie waarde om tot een click te komen. Een goede en pakkende meta description in lijn met de inhoud van uw pagina verhoogd conversie. Een click naar uw website. Daar begint het. Door de meta description SEO technisch en conversie gericht op te stellen kan de impact in het genereren van extra clicks naar uw site enorm zijn. Van belang is dat de meta description van pagina’s uniek zijn, Google heeft een hekel aan gedupliceerde content en dat geldt zeker ook voor dit onderdeel.
Voorbeeld meta-description:
Waar moet u op letten bij een meta-description
- Zorg ervoor dat de lengte van de meta-description niet te lang is
- Zorg dat de inhoud relevant is t.o.v. uw website pagina
- zorg ervoor dat de meta-descriptions uniek is per pagina
Binnen Joomla, WordPress en andere CMS systemen kunt u de meta-description zelf beheren een opzetten. Mocht u hier nu niet uitkomen, bel of mail dan even. Of maak gebruik van de SEO scan. Wij geven u dan advies aangaande de pagina. Natuurlijk kunt u ook bellen met Robert of Eric.